Miss Universe Malaysia 2017 ‘Pakai’ Nasi Lemak Ke Las Vegas

Siapa tak suka nasi lemak? Boleh dikatakan majoriti rakyat Malaysia menggemari makanan ini tanpa mengira agama dan bangsa, boleh dinikmati bila-bila masa. Tidak hairanlah apabila satu restoran makanan ringan negara jiran memperkenalkan burger nasi lemak, satu Malaysia kecoh mahu ianya dibawa ke Malaysia.

Miss Universe 2017 pula mengambil langkah berani dengan membuat keputusan membawa dress berinspirasi nasi lemak ke pentas peragaan ratu cantik itu. Untuk tahun ini, Malaysia diwakili Samantha Katie James yang akan membawa cabaran Malaysia bertanding di Las Vegas, 26 November ini

Bukan pakaian kebangsaan rasmi

Pengumuman itu dibuat menerusi siaran live di page Facebook Miss Universe Malaysia Official yang antara lain menyebut dress berkenaan bukanlah pakaian rasmi yang muktamad kerana mungkin ada penambahbaikan yang akan dibuat di pentas akhir ratu cantik itu.

Tidak hanya mengecam, ada segelintir netizen memberi cadangan menarik untuk menambah elemen Malaysia dan sekaligus meningkatkan peluang untuk menang.

Ayam goreng jadi headgear?

Teh ais ikat tepi jadi subang? Padu!

Bawa nasi lemak betul, ajak juri makan bersila!

Ramai netizen yang berpendapat percubaan ini sesuatu yang berani dan memberi kelainan selain mencerminkan Malaysia secara amnya. Ini kerana percubaan demi percubaan membawa elemen tradisi negara seperti wau, wayang kulit dan burung kenyalang dilihat tidak berjaya sebelum ini.

Pada tahun lepas, ratu kita memakai jumpsuit bertema bangunan kebanggaan negara, Bangunan Berkembar Petronas, jadi apa salahnya cuba makanan identiti kita pula kan?

Sumber:oh bulan,  Facebook Miss Universe Malaysia , Azlyn Balqis , 

BARBIE! Itulah perkataan yang akan keluar dari mulut apabila melihat wajah gadis ini. Raut wajahnya sangst persis dengan patung kegilaan anak anak gadis kecil “BARBIE”!.. Ramai yang mengidamkan muka yang cantik seperti Barbie. Tak kurang juga ada yang sanggup mengeluarkan beribu ringgit untuk kelihatan cantik seperti patung pujaan ramai ini. Tapi lain pula bagi Angelica Kenova anak gadis kelahian Rusia ini.  Wajahnya asli tanpa pembedahan plastik!!!

DEK kerana kecantikan luar biasa yang dimiliki anak gadisnya, sepasang ibu bapa di Rusia bersikap protective hingga sanggup ‘mengurungnya’ selama 26 tahun daripada menikmati dunia luar.

rusia-2

Ini kerana mereka mendakwa konon berasa gusar perkara buruk akan menimpa anak perempuannya yang berusia 26 tahun itu, menurut laporan sebuah laman media antarabangsa.

Mangsa dikenali sebagai Angelica Kenova, tidak pernah keluar dari rumahnya melainkan ditemani beberapa pengawal peribadi dan pengiring sekiranya keluar bertemu janji (dating).

Ibu bapa Kenova sangat melindunginya kerana kecantikan yang dimiliki gadis itu dan jika diamati betul-betul, gadis itu saling tidak tumpah seperti watak kartun atau patung kegemaran kanak-kanak perempuan iaitu Barbie.

Kenova memberitahu rupa paras dan sosok tubuh yang dimilikinya itu asli dan bukannya hasil daripada mana-mana pembedahan plastik.

“Pembedahan plastik hanya perlu jika seseorang itu mengalami kecacatan yang serius pada wajah dan badan mereka sahaja,” ujarnya.

Tambah Kenova lagi, kedua-dua orang tuanya membesarkannya tidak ubah seperti seorang puteri dan mengawal setiap pergerakannya sehinggakan dia tidak merasai nikmat yang dirasai gadis seusianya.

Hal itu menjadikan Kenova berasa sedih dan hidupnya ibarat sebuah patung perhiasan di dalam cermin pameran.

Walau bagaimanapun, ketika usia menginjak 26 tahun, Kenova berharap dia dapat keluar dari rumahnya dan hidup berdikari tanpa dikelilingi pengawal atau pengiring.

“Ibu bapa saya telah mengurung saya di sebuah ‘istana kaca’ sepanjang hidup saya tetapi satu hari mudah-mudahan, saya akan dapat membebaskan diri dan hidup berdikari,” luahnya.

Ini beberapa foto gadis ini:

rusia-3

Terlalu Cantik, Gadis 'Dikurung' Ibu Bapa 26 Tahun

Cantik Bukan??? Indahnya ciptaan Allah! tapi Susah juga jadi terlalu cantik ni kan??

sumber

 

 

Ingat Valeria si Manusia Barbie?

Vemale.com – Sejak tahun 2013 atau lebih tepatnya ketika foto-fotonya beredar di dunia maya, nama Valeria Lukyanova mulai dikenal publik dan menjadi sorotan dunia. Valeria adalah seorang gadis cantik yang mirip dengan Barbie. Ia pun mengaku bahwa ia sangat mengidolakan sosok Barbie sehingga membuatnya berdandan ala Barbie.

Valeria sangat mirip dengan Barbie | Photo: Copyright instagram.com/valerialukyanova

Kemiripan Valeria dengan Barbie bisa dibilang hampir mencapai 90%. Mulai dari makeup wajah yang digunakan, pakaian, aksesoris hingga bentuk tubuhnya yang tinggi jenjang. Semua itu telah membuatnya terlihat seperti Barbie hidup. Meski begitu, gadis cantik ini mengaku bahwa ia tidak melakukan operasi plastik sama sekali demi menunjang penampilannya tersebut.

Tak hanya mendandani dirinya sebagai Barbie hidup, sesekali waktu Valeria juga mendandani keluarganya agar terlihat seperti Barbie. Hasilnya, ia dan sanak saudaranya terlihat seperti sebuah keluarga Barbie.
Valeria dan keluarganya yang juga dandan ala Barbie | Photo: Copyright instagram.com/valerialukyanova

Lalu kini, apa kabar dengan Valeria? Apakah ia masih menjadi manusia Barbie yang sering tampil cute, manis dan super feminin? Atau, adalah perubahan dalam dirinya? Sejak beberapa waktu terakhir, nama Valeria kembali membuat heboh pengguna sosial media di dunia maya.

Di akun instagramnya yakni @valerialukyanova, Valeria kini sering tampil dengan dandanan yang lebih soft dan mengesankan. Tubuhnya yang tinggi jenjang, kini mulai menunjukkan perubahan yang bikin kagum. Terlihat tubuh gadis ini lebih berisi dan six pack. Ia juga nampak lebih seksi dengan warna kulitnya yang cukup cokelat.
Penampilan Valeria kini | Photo: Copyright instagram.com/valerialukyanova

Tak seperti dulu yang suka memakai make up tebal demi terlihat seperti Barbie, Valeria kini lebih suka tampil dengan polesan make up yang natural. Ia juga makin sering pergi ke gym atau pusat kebugaran tanpa menggunakan make up.

Untuk mengetahui bagaimana penampilan Valeria dulu dan sekarang, jangan lewatkan untuk melihat galeri fotonya di bawah ini.

sumber

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *