‘Berpakaian Sopan, Menutup Aurat, Pakai Stoking Bagai, Tetapi Goda Suami Aku Hantar Gambar Bogel!’ – Luahan Hati Isteri Yang Dikhianati

Sesiapa pun tidak menduga bahawa wanita yang kelihatan sopan dan alim rupanya mempunyai peribadi yang sangat teruk, apatah lagi apabila cuba untuk meruntuhkan rumahtangga rakan baik sendiri dengan menghantar gambar-gambar lucah kepada suaminya.

Kisah yang hendak dikongsikan ini akan membuatkan para isteri sama sekali tidak termakan kata-kata manis si suami. Mungkin ada dikalangan suami yang benar-benar setia dan sangat penyayang, namun kisah ini pula si suami nampak sahaja penyayang, namun mempunyai niat yang tidak baik disebalik kelakuan romantiknya itu.

Yang paling menyakitkan hati, apabila suami diketahui telah terlanjur dengan rakan baik sendiri! Isteri mana yang mampu menahan diri dari diperbodohkan dengan kelakuan romantik namun bersebab.

“Kawan sekolah menengah ku dulu namanya Ailopa (bukan nama sebenar) merupakan seorang guru sekolah rendah mengajar di bandar J, Sandakan dan berstatus janda anak dua. Kisahnya bermula apabila aku memperkenalkan dia kepada abang ipar yang merupakan seorang duda anak dua.

Pada mulanya, Ailopa menolak abang ipar disebabkan belum sedia untuk hubungan serious dan masih trauma dan sedih dengan kisah rumahtangga sebelumnya.

Tetapi setelah beberapa bulan, Ailopa menyatakan bahawa hatinya telah terbuka untuk menerima abang ipar kerana sikap abang yang matang,warak dan budiman

Abang ipar menghantar risikan dengan mewakilkan kedua ibubapa aku merisik Ailopa kerana dia telah yatim piatu, manakala rumah orang tua Ailopa terletak tidak jauh dari rumah keluargaku.

Yang aku tak sangka,Suami meminta akaun Facebook dan nombor telefon Ailopa, aku fikir itu untuk hubungan perkenalan biasa dengan bakal iparnya.Lagipun Ailopa merupakan seorang guru, suami menyatakan bahawa,dia ingin menanyakan sesuatu tentang pendaftaran anak ke sekolah.

Sejurus sebelum hari merisik, Ailopa tiba-tiba buat hal dan tidak mahu majlis merisik diteruskan. Namun abang ipar bertegas untuk meneruskan rancangan asal.

Sebentuk cincin dibawa untuk merisik. Pada hari kejadan, banyak kali call Ailopa namun tidak berjawab.Sepatutnyanya pada hari tersebut Ailopa akan sampai ke rumah orang tuanya, namun batang hidungnya langsung tidak kelihatan. Hajat abang ipar disampaikan kepada orang tua Ailopa dan cincin ditinggal kepada keluarganya.

Aku pula jalani kehidupan harian seperti biasa, namun… pada suatu hari aku terlihat secara tidak sengaja log call nombor yang sama berulang kali dan tesenarai dalam favorite number hp suami.Dari situ aku mula menyelidik dan hasilnya sangat tidak ku sangka.Ku sangka kambing tapi rupanya babi hutan yang menganggu kebun ku.

Rupanya suami ku sedang angau bercinta dengan perempuan bernama Ailopa tu, kawan ku sendiri yang ingin dijodohkan dengan abang ipar. Patutlah suami berlagak sangat manja dengan ku kebelakangan ini. Rupa-rupa ada sesuatu.

Perasaan sedih, kecewa, pilu dan sumpah makian semuanya tersembur keluar dari mulut ku. Sanggup kawan yang ku anggap baik lagi muslimah mengoda suami ku.Setiap hari suami ku akan dibekalkan dengan gambar-gambar menghairahkan separuh bogel, sebelum dia pergi bertugas di sekolah. Tiada maruah dan jijiknya aku melihat tindakan Ailopa yang sangat terdesak mengoda lelaki dengan kata-kata manja dan gambar lucahnya.

Lebih teruk dari pelacur, kerana pelacur terang-terangan berlagak pelacur tapi dia pada pandangan umum adalah ibu, guru dan wanita muslimah baik bertutup litup berstokin bagai. Tidak mustahil mereka telah melakukan seks bersama, melihat kepada bait-bait kiasan message mereka.

Mungkin semua lelaki yang ingin bersamanya dilayan begitu dan bagiku dia sangat berani memberikan gambar-gambar lucah diri sendiri kepada lelaki. Kesian orang tua Ailopa, beriya memuji dan memberitahu kami bahawa Ailopa itu anak mereka yang paling bagus, baik dan tidak banyak buat masalah.

Dari message-message mereka dapat ku agak mereka sehati ingin hidup bersama dan sama-sama berpakat untuk menipu aku, jika aku mengsyaki mereka. Suami pun menyatakan rasa menyayangi Ailopa dan sanggup menjaganya dan anak-anak. Tergamaknya suami ku yang hari-hari mencium ku dan mengucapkan ‘I love you’ pada ku, rupa-rupanya merancang hidup bersama perempuan lain dibelakang ku.

Jika mereka ingin hidup bersama maka biarlah aku undur diri. Semua gambar-gambar dan bukti aku simpan untuk ke Mahkamah. Ketika cerita ini ditulis, abang ipar masih belum tahu tentang kisah adik kandungannya ini dengan tunang tak jadinya tu.”

Sumber: Aliffchannel

Kutuk Menantu Tak Pandai Jaga Suami, Curang Dekat Tempat Kerja

Orang selalu pesan, jika tiada perkataan yang baik untuk dilontarkan, sebaiknya tutup mulut dan diam. Sekurang-kurangnya tidak menyakiti hati orang lain, dosa pun tak senang-senang nak dapat kan.

Jangan sibuk menilai kehidupan orang lain, baik buruk kehidupan orang lain itu adalah sebahagian ujian untuk mereka dari yang maha Esa, jangan sebab kita rasa hidup kita lebih baik dari orang lain, kita senang-senang hendak mengutuk dan memperlekehkan kehidupan orang lain.

Begitu kisah yang hendak dikongsikan ini, kehidupan berumahtangga menjadi tunggang langgang dek kerana mulut puaka ibu mertua dan ipar, mulut yang sentiasa menjaja cerita buruk dan mengutuk orang akhirnya ALLAH S.W.T membalas dengan cara yang sama kepada mereka.

“Assalamualaikum admin…hide profil saya ye…apa yang saya kongsikan ni adalah sekadar nasihat mengenai kifarah….semasa saya dan suami tinggl sebumbung dgn MIL perangai suami teruk sangat..duit x pandai simpan..saya simpan dia minta balik..klu x bagi buat perangai merapu,merepek yg saja menaikn angin saya..rupanya suami ada perangai(ambil pil kuda)..saya cuba bersabar.saya kerja dia x kerja.nasib pun x menyebelahi saya..adik ipar saya jenis batu api( dia pun dah berkahwin duduk sekali dlm rumah MIL saya)..tapi sy x kisah..tu kan rumah mak bapak dia.

Nak dijadikan cerita,rupanya sepanjang saya berkerja..anak duduk dgn suami..dia duk bergosip dgn mak dia..hasut suami ckp x harap saya kerja..sy curang la..dah tu batu apikan konon x ada laki jaga anak..basuh berak anak mcm suami saya..suami saya saja yg bodoh…suami dia kerja kampung ..kiranya dia and suami keluarga contoh la sebab suami cari makan dia jaga anak n suri sepenuh masa..perfect la..saya ni tunggang langang..bukan sy x suruh suami kerja..tapi dah berkali kerja asik berhenti..x jadi kerja..yg merana siapa..saya dn anak..saya nekad cari duit sendiri tolong suami..itu pun dia nk kondem saya…mak.mertua pun sanggup kata kat suami anak derhaka sebab konon kerana saya.saya cuba buat baik dgn mereka dri segi kewangan saya x kedekut..tpi dek kerana si batu api semua saya buat semua salah..

Nak di jadikan cerita..setelah 4 tahun duduk dgn MIL(pernah juga saya lari dri rumah MIL sebab x tahan sngt dorg awal pagi dah mengumpat org sekililing anak beranak) n saya bergaduh besar dgn MIL..suami masa tu macam tunggul langsung x back up saya..saya dan suami pindah ke bandar dn sya kerja lagi n suami jaga anak.bila.jauh begitu baru kami boleh hidup dgn aman..suami pun dah x buat perangai..dia mula berubah sikit demi sedikit..seolah sabar saya ada hasilnya…sekarang sudah nak masuk 3 tahun kami hidup d perantauan..(raya balik juga)..baru baru ni saya dengar la dri suami konon adik dia tu dah kerja jugak..(dulu mati mati ckp kerja isteri kat dapur je) ..nak dijadikan cerita..tup tup laki dia pun main pil kuda juga..lagi teruk sekarang menagih air ketum..

Allah bagi rasa bagaimana punyai suami bermasalah dgn anak masih kecik..dulu dia lantang je ckp ak x pandai jaga n layan suami..sama juga FIL pun..sindir aku x habis habis…gaduh sekampung dengar,sekarng suami dia x kerja..dia pun cuma berapa bulan kerja pastu berhenti…nak dikatakan sekarang apa yg saya rasa dulu dia pula merasa…dia nasib ada mak bapak.lagi boleh mengadu.saya ni mak bapak dah x ada..saya sorg hadapi…sini saya nak nasihatkn,jgn lah sesekali menghina..merendahkan maruah org dgn sengaja..kifarah Allah tu ada..saya pun bukan lah gembira dgn nasib menimpa dia..tapi berharap dia insaf dan ubah sikap nya yg bermulut lancang dn suka mengata org dan memaki org tu…ingtlah juga..walau apa pun suami kita kalau sayang jgn lah pernah putus asa..kita jgn harap pada lain..Berharap dan berdoa lah pada Allah yang Esa..semua orng pernah lakukan kesilapan..”

Terdapat banyak pengajaran dari kisah ini, sepatutnya mertua dan ipar jangan masuk campur dalam urusan rumahtangga orang, jaga dulu aib sendiri dan jangan pula membuka aib orang, ingatlah Allah s.w.t itu tidak pernah tidur, kifarah itu ada.

Sumber:Aliffchannel

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *